آیا گلس UV برای گوشی ضرر دارد؟

قابل توجه آن دسته از مشتریانی که تمایل به استفاده از گلس UV دارند:

مواد تشکیل دهنده برای الصاق گلس به علت قدرت نفوذ بالا منجر به آسیب فیزیکی در بدنه­‌ی قلم‌های هوشمند گوشی­‌های سامسونگ در مدل­‌های S23 Ultra و S24 Ultra گردیده و تعویض آن شامل هزینه خواهد بود. در صورت تمایل به استفاده از این گلس­‌ها حتما قبل از نصب، قلم را از دستگاه خارج کرده و تمام منافذ از جمله اسپیکر، ریسور، درگاه شارژ، دکمه‌­های ولوم بالا و پایین و دکمه پاور پوشیده شود.

آیا گلس UV برای گوشی ضرر دارد؟

گلس موبایل یکی از مهم‌ترین اکسسوری تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آید که گوشی‌تان در برابر انواع و اقسام خطراتی که آنها تهدید می‌کند، محافظت می‌کند. بدین ترتیب شما با خرید محافظ صفحه می‌توانید از گوشی هوشمندتان که امروزه به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، از تهدیدهای احتمالی‌ای که ممکن است هنگام استفاده روزمره اتفاق بیفتد، حفاظت کنید. همچنین خرید گلس، گوشی موبایل شما را از هزینه‌های تعمیرات در امان نگه می‌دارد. چرا که همانطور که اطلاع دارید، صفحه نمایش گران‌قیمت‌ترین سخت افزار استفاده شده در گوشی هوشمند بوده و به همین دلیل تعمیر و تعویض آن می‌تواند هزینه‌های بسیاری را به کاربران تحمیل کند. بنابراین خرید گلس موبایل می‌تواند یک گزینه ارزان قیمت برای محافظت از نمایشگر گوشی‌تان به حساب آید.

قبل خرید محافظ صفحه بایستی بدانید که گلس‌ها دارای نسخه‌های متنوعی هستند و شما قبل از خرید هرکدام از این مدل‌ها بایستی با مزایا و معایب هرکدام آشنا شوید. به عنوان مثال گلس مات که روی سطح خود از یک لایه مات استفاده می‌کند سبب عدم جذب اثر انگشت و لکه خواهد شد که این موضوع برای گیمرها از اهمیت بسیاری برخوردار است. این درحالی است که استفاده از این نوع گلس موبایل سبب کاهش میزان وضوح تصویر نمایشگر خواهد شد. گلس پرایوسی نیز یکی دیگر از انواع گلس گوشی موبایل است که در لایه بیرونی از پوشش دودی استفاده می‌کند. بنابراین افرادی که از اطراف به گوشی‌تان نگاه می‌کنند، تنها با یک حاله سیاه مواجه خواهند شد. این موضوع هنگام استفاده از گوشی در مکان‌های عمومی مانند مترو بسیار کاربردی است. اما نکته ضعف این گلس کاهش میزان روشنایی نمایشگر است. یعنی اگر شما زیر نور خورشید از این محافظ صفحه استفاده کنید در اکثر موارد به مشکل برخواهید خورد، مگر اینکه از گوشی‌های پرچمدار با نمایشگرهایی با روشنایی بالا استفاده کنید.

گلس UV چیست؟

اگر تاکنون تجربه استفاده از گوشی‌هایی با صفحه نمایش‌های خمیده داشته باشید، قطعاً متوجه شده‌اید که هنگام نصب گلس‌های معمولی روی این گوشی‌ها لبه‌های محافظ صفحه به خوبی رو نمایشگر قرار نگرفته و کناره‌های دستگاه حباب‌های هوا تشکیل می‌شود که بسیار برای کاربران آزاردهنده است. گلس UV یکی از انواع گلس‌های موجود در بازار به حساب می‌آید که به طور اختصاصی برای گوشی‌های خمیده و به منظور رفع چنین مشکلی طراحی شده است. گلس UV برخلاف سایر محافظ‌های صفحه موجود در بازار می‌تواند اندکی به خوبی رو کناره‌­ی گوشی‌های خمیده قرار بگیرد و مانع از ایجاد حباب‌ هوا شود. گفتنی است واژه UV در واقع سرواژه‌سازی واژه Ultra Violet به معنای ماوراءبنفش می‌باشد. به همین دلیل است که این گلس موبایل می‌تواند اشعه‌های فرابنفش ساطع شده از گوشی شما را نیز فیلتر کند. موضوعی که در بلندمدت می‌تواند مانع از ایجاد بیماری‌های چشمی‌ای که در اثر استفاده طولانی مدت از نمایشگر‌ها بوجود می‌آیند، شود. بسته‌بندی گلس UV شامل چسب UV، محافظ صفحه نمایش UV و لامپ UV است که شما با استفاده از آنها می‌توانید گلس را روی گوشی‌تان نصب کنید. هرچند اکیداً به شما توصیه می‌کنیم این کار را به افراد متخصص واگذار کنید.

مزایای گلس UV
  1. مناسب بودن برای گوشی‌های خمیده
  2. عدم کاهش حساسیت تاچ گوشی
  3. عدم کاهش شفافیت نمایشگر
  4. دوام بالا
معایب گلس UV
  1. فرآیند نصب طاقت‌فرسا
  2. کاهش عملکرد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  3. خرابی حاصل از استفاده نامناسب از چسب  UV

نتیجه‌گیری

در این مطلب به معرفی گلس UV پرداختیم تا شما کاربران گرامی قبل از خرید این نوع محافظ صفحه نمایش بدانید که قرار است با چه محصولی روبرو شوید. به طور کلی ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید هر یک از گلس‌ها به طور اجمالی در موردشان مطالعه کنید یا حداقل از فروشندگان بپرسید که کدامیک از گلس‌ها پوشش دودی، مات یا UV دارند تا بتوانید با آگاهی هرچه بیشتر محصول مورد نیازتان را خریداری کنید.

برخی از کاربران ادعا می‌کنند که پس از استفاده از گلس UV شفافیت نمایشگر و میزان حساسیت تاچ گوشی به طور چشمگیری کاهش‌یافته است. این درحالی است که در این مطلب موارد مذکور به عنوان نکات مثبت گلس UV در نظر گرفته شده است. چراکه پس از پرس‌وجو از فروشندگان لوازم جانبی موبایل آنها متفق‌القول بودند که در صورت استفاده از چسب UV استاندارد و با کیفیت چنین مشکلی هرگز برای گوشی‌ها رخ نمی‌دهد. اگر هم چنین مشکلی برای گوشی ایجاد شده است دلیلش استفاده از چسب UV بی‌کیفیت است نه گلس UV.

دیدگاهتان را بنویسید