مهم‌ترین بخش یک گوشی باطری آن می‌باشد. اگر باطری گوشی خراب شود یا کارایی باطری کاهش پیدا کند دیگر نمی‌توان به راحتی از گوشی موبایل استفاده کنیم باطری گوشی بعد از مدتی استفاده، کارایی اولیه خودش را از دست می‌دهد و کیفیت شارژدهی باطری کاهش می‌یابد به همین دلیل باید وضعیت سلامت باطری را بررسی کنیم. اگر بعد از مدتی استفاده از گوشی با کاهش شارژدهی باطری مواجه شدید قبل از اینکه اقدام به تعویض باطری کنید وضعیت سلامت باطری گوشی را بررسی کنید. ممکن است این مشکل از باطری نباشد و با یک به روزرسانی ساده برطرف شود.

 

  • از کجا بفهمیم باطری موبایل مشکل پیدا کرده است؟

مواردی مثل این که باطری خیلی زود تخیله شود، موبایل در شارژ باشد اما شارژ نشود، شارژ توسط موبایل نگه داشته نمی‌شود، باطری بیش از حد داغ شود یا خود به خود ری استارت شود و چنین موارد.

 

  • تست وضعیت سلامت باطری سامسونگ با نرم افزارSamsung Members

یکی از روش‌های تست سلامت باطری گوشی‌های سامسونگ استفاده از برنامه Samsung Members است.

  1. برنامه Samsung Members را اجرا کنید. این برنامه به صورت پیش فرض برروی گوشی‌های سامسنوگ نصب شده است اگر این برنامه را برروی گوشی نداشتید می‌توانید آن را دانلود کنید.
  2. Get Help را در انتهای صفحه انتخاب کنید.
  3.  سپس در منوی نمایش داده شده گزینه Interactive Checks را انتخاب کنید.
  4. از لیست امکانات و ویژگی‌ها گزینه باطری را انتخاب کنید تا تست سلامت باطری انجام شود.
  5. در این مرحله اطلاعاتی درباره سلامتی و میزان شارژ باطری گوشی نمایش داده می شود. اگر باطری گوشی شما سالم باشد وضعیت Life با عبارت Good نمایش داده می شود.

تست طرفیت باطری سامسونگ

 

  • تست وضعیت سلامت باطری سامسونگ با کد دستوری

از دیگر روش‌های تست وضعیت سلامت باطری گوشی‌های سامسونگ استفاده از کد دستوری می‌باشد.

  1. کد دستوری *#0228# را شماره گیری کنید.
  2. با شماره گیری کد بالا یک صفحه جدید به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید اطلاعاتی مانند وضعیت شارژ ولتاژ را مشاهده کنید.

تست ظرفیت باطری با کد دستوری

  • تست وضعیت سلامت باطری شیائومی با کد دستوری

برای بررسی سلامت باطری گوشی شیائومی باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. کد دستوری*#*#6485#*#*  را شماره گیری نمایید.

تست ظرفیت یاطری

2. با شماره گیری کد بالا یک صفحه جدید به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید اطلاعاتی مانند وضعیت شارژ ولتاژ را مشاهده کنید.

تست باطری

در پنجره باز شده اطلاعات زیادی به شما نمایش داده می‌شود که ممکن است این اطلاعات کمی برای شما گیج کننده باشد. شما می‌توانید از طریق اطلاعات زیر مفهوم این کدها را متوجه شوید.

  • کد: MB_00 / MF_01 …  ظرفیت حال حاضر باطری
  • کد: MB_01 …  وضعیت شارژ باطری
  • کد : MB_02 … سرعت شارژ گوشی
  • کد  : MB_03 … ولتاژ لحظه ای باطری گوشی
  • کد : MB_04… شدت جریان باطری گوشی
  • کد : MB_05 … دمای باطری گوشی
  • کد : MB_06 … وضعیت سلامت باطری
  • کد : MF_02 … دفعات چرخه باطری گوشی
  • کد : MF_05 … ظرفیت حال حاضر باطری

نکته: همچنین شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار مدیریت باتری AccuBattery از تست سلامت و مدیریت باطری در گجت‌های هوشمند مطلع شوید.

 

  • تست باطری با نرم افزار گوشی AccuBattery

یکی از بهترین برنامه‌های اندروید برای به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد باطری دستگاه اندرویدی و تست سلامت باطری گوشی، AccuBattery  است. هر بار که گوشی را از 0 تا 100 درصد شارژ می‌کنید چرخه‌ای ایجاد می‌شود که این برنامه با استفاده از این الگوریتم به تحلیل و تست سلامت باطری گوشی شما می‌پردازد. برای مثال، گوشی شما 100 تا 50 درصد استفاده شده است. اگر آن را 100٪ شارژ کنید و بگذارید دوباره به 50٪ کاهش یابد، در واقع یک چرخه کامل رخ داده است که به مرور زمان باطری را ضعیف می‌کند. این برنامه بیان می‌کند که تنها با شارژ کردن دستگاه خود تا 80 درصد به جای 100 درصد، از چرخه‌های کمتری استفاده می‌کنید و در نتیجه عمر باطری خود را افزایش می‌دهید این برنامه در دو نسخه Pro و Normal ارائه شده است. نسخه Pro اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد که با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید نسخه پرو را نصب کنید.

تست باطری

اولین علامت سمت چپ (دایره قرمز و نارنجی) نشان می‌دهد که باطری با 55 درصد شارژ به طور کلی می‌تواند برای استفاده‌های مختلف (فعال و غیرفعال) دوام بیاورد. نماد دوم (نماد خورشید) نشان می‌دهد که تلفن در طول استفاده فعال چقدر می‌تواند دوام بیاورد. در نهایت، آخرین علامت (تخت) نشان می‌دهد که تلفن چقدر می‌تواند در حالت غیرفعال دوام بیاورد. برگه “Discharging” اطلاعاتی در مورد سلامت باتری اندروید شما در حالی که شارژ نمی‌شود ارائه می‌دهد. از جمله اینکه باتری چقدر سریع خالی می‌شود و کدام برنامه‌ها بیشتر از باطری استفاده می‌کنند. حتی آماری از سرعت شارژ گوشی به شما می‌دهد.

تست باطری

اگر می‌خواهید تاریخچه شارژ و اطلاعات باطری گوشی را در گذشته مشاهده کنید، می‌توانید این کار را در تب History نیز انجام دهید. برای مشاهده سلامت باطری در پایین صفحه بر روی Health کلیک کنید و نتیجه را مشاهده کنید. به طور کلی می‌توان گفت که اگر سلامت باطری بالای 80 باشد قابل قبول و زیر آن ضعیف محسوب می‌شود.

تست باطری

در این قسمت می‌توانید میزان میلی آمپر (Capacity) باطری خود را نیز مشاهده کنید که در صورت نادرست بودن این مقدار می‌توانید به صورت دستی آن را تغییر دهید.

 

  •   تست باطری با نرم افزار گوشی Battery Monitor

ظرفیت باطری

این یکی از تمیزترین برنامه‌های تست سلامت باطری گوشی در فروشگاه گوگل پلی موجود است. با اپلیکیشن Battery Monitor، می‌توانید دمای باطری و اطلاعات باطری را در زمان واقعی، وضعیت سلامت، وضعیت شارژ، ولتاژ و غیره کنترل کنید. جدای از رابط کاربری آسان و مناسبی که برنامه ارائه می‌دهد، ویجتی در اختیار دارید که رم را تقویت می کند تقویت با یک ضربه همچنین یک هشدار گرمای بیش از حد دما وجود دارد که هنگام افزایش دمای CPU یا باطری به شما اطلاع می‌دهد. همچنین سه ویجت مختلف و چندین تم برای انتخاب دریافت می‌کنید.

 

  • تست باطری با نرم افزار Avast Cleanup and Boost

تست باطری

یک برنامه فوق‌العاده برای تست باطری و نظارت بر آن برای کسانی که نمی‌خواهند باطری آنها تا پایان روز تمام شود می‌باشد. این برنامه باعث می‌شود تبلت یا تلفن هوشمند شما بیشتر از چرخه باطری معمولی دوام بیاورد. فقط روی دکمه حالت از پیش تنظیم شده pre-set mode button  ضربه بزنید، باطری شما بیشتر از عمر باطری اصلی دوام می‌آورد. برنامه به طور خودکار حالت ذخیره باطری را با توجه به دستگاه و وضعیت باطری انتخاب می‌کند.

 

  • کد سلامت باطری سامسونگ

سامسونگ یکی از تولیدکنندگان گوشی اندروید است که روشی برای تست سلامت باطری گوشی در نظر گرفته است. این روش به یک برنامه نیاز دارد، اما برنامه‌ای است که به احتمال زیاد از قبل در تلفن شما وجود دارد. اگر برنامه Samsung Members را ندارید، می‌توانید آن را از پلی استور دانلود کنید.

  1. ابتدا، از بالای صفحه نوار اعلان را به پایین بکشید. روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا تنظیمات باز شود.

تست باطری

2. سپس، به پایین بروید و «Battery and Device Care» را انتخاب کنید.

تست باطری

3. در بخش «Additional Care»، «Diagnostics» را انتخاب کنید.

تست باطری

4. با این کار برنامه Samsung Members با تعدادی نماد برای اطلاعاتی که می‌توانید بررسی کنید باز می‌شود.

5. برای ادامه، روی نماد «Battery Status» ضربه بزنید—اگر قبلاً این کار را انجام نداده باشید علامت “تیک” نمی‌بینید.

تست باطری

اکنون اطلاعاتی در مورد باطری خواهید دید. گزینه ” Life” به سلامت باطری شما اشاره دارد. یا «Good»، «Normal» یا «Weak» خواهد بود.

تست باطری

  • نتیجه گیری:

عمر باطری گوشی‌های هوشمند معمولاً یک روز یا در برخی موارد کمتر است و با افزایش سن گوشی‌های هوشمند، این عمر باطری حتی کمتر می‌شود. تست سلامت باطری گوشی می‌تواند به شما کمک کند تا از وضعیت باطری گوشی خود آگاه بوده تا بتوانید مشکلات مربوط به آن را حل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید