تعمیر موبایل سامسونگ می‌بایست با رعایت پارامترهای خاص انجام پذیرد تا از آسیب به دیگر بخش‌های دستگاه جلوگیری کرده و بازیابی کیفیت اولیه آن را سبب گردد.

اما پرسش ما آن است که آیا پارامترهای مجاز و استاندارد در تعمیر موبایل سامسونگ در همه تعمیرگاه‌های موبایل اجرا می‌گردند؟ پاسخ این سوال متأسفانه منفی است.

غالب تعمیرکاران فعال در مراکز غیر معتبر، بی‌هیچ دانش تخصصی و آکادمیک و صرفاً با تکیه بر تجربه‌های پیشین خود در تعمیرات گوشی، نسبت به تعمیر موبایل سامسونگ اقدام ‌می‌نمایند؛ از این‌رو اغلب قریب به اتفاق این تعمیرات، منجر به خرابی مجدد دستگاه و چه بسا دوچندانی نقص آن‌ها می‌گردد.

از همین روست که کارشناسان تعمیر موبایل سامسونگ توصیه می‌کنند که در صورت بروز نقض در هرکدام از موبایل‌های سامسونگ، می‌بایست این محصولات را تنها به مراکز مجاز و استاندارد بسپارید و از تعمیر آن‌ها در مراکز غیرمجازی که دانش و تکنولوژی لازم را ندارند، بپرهیزید.

کاربران گرامی این محصول می‌توانند جهت دریافت تخصصی‌ترین خدمات مرتبط با بهسازی و تعمیر موبایل سامسونگ به این مرکز مراجعه نمایند.

پیدا کردن تعمیرکار مجرب و قابل اعتماد، درخواست هزینه گزاف از سوی تعمیرکار بدون هیچ نرخ مشخصی، عدم گارانتی تعمیر انجام شده، هدر رفتن زمان برای مراجعه به فروشگاه تعمیر موبایل و منتظر ماندن تا تعمیر گوشی و بسیاری دیگر از مشکلات تنها بخشی از دردسرهای تعمیرات موبایل سامسونگ یا هر گوشی دیگر محسوب می‌شوند.

تعمیر موبایل سامسونگ می‌بایست با رعایت پارامترهای خاص انجام پذیرد تا از آسیب به دیگر بخش‌های دستگاه جلوگیری کرده و  بازیابی کیفیت اولیه آن را سبب گردد.

از این رو اکیداً توصیه می‌شود در صورت بروز اشکال در گوشی مورد استفاده‌تان صرفاً به نمایندگی تعمیرات موبایل Samsung مراجعه نمایید و از تحویل دستگاه خود به سایر مراکز غیرمجاز خودداری نمایید.

ضمن آنکه تعویض قطعات موبایل تنها با استفاده از نمونه‌های اورجینال و پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه است.

تعمیر دوربین گوشی سامسونگ

یکی از مهم‌ترین قطعات موبایل‌ها که محل قرارگیری آن به گونه‌ای است که بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی وجود دارد، دوربین موبایل است.

گاهی اوقات افتادن گوشی از ارتفاع یا وارد شدن ضربه به آن می‌تواند، موجب بروز شکستگی در دوربین موبایل شود که در این صورت امکان تعمیر آن وجود نداشته و باید دوربین گوشی را تعویض کرد؛

البته گاهی اوقات هم بروز یکسری مشکلات نرم‌افزاری موجب از کار افتادن دوربین گوشی می‌شود که در این صورت با بررسی منشأ نرم‌افزاری بروز این مشکل و برطرف کردن آن می‌توان دوربین گوشی را تعمیر کرد.

تکنسین‌های نمایندگی رسمی سامسونگ با عیب‌یابی دقیق دوربین موبایل سامسونگ با تعمیر یا تعویض آن، مشکلات به وجود آمده برای دوربین گوشی سامسونگ را برطرف می‌کنند.

تعویض اسپیکر موبایل سامسونگ

انباشته شدن گرد و غبار، نفوذ آب به داخل بلندگو و ضربه خوردن دستگاه، از دسته عواملی است که باعث خرابی بلندگوی موبایل می شوند.

ممکن است در اثر این عوامل، صدای دستگاه قطع شده و یا کیفیت آن به شدت کاهش پیدا کند.

بروز هریک از این حالات نیازمند بررسی دقیق دستگاه و عیب یابی اسپیکر می‌باشد.

اگر بلندگو آسیب چندانی ندیده باشد و مشکل تنها در اتصالات آن به مین برد اتفاق افتاده باشد، در این صورت با تعمیر بخش آسیب دیده مشکل آن برطرف می‌گردد.

اما چنانچه میزان خرابی آن بالا بوده و یا اسپیکر کارایی خود را از دست داده باشد در این صورت باید بلندگو تعویض شود. تعویض بلندگو از جمله تعمیرات تخصصی موبایل محسوب است که نیازمند تجهیزات و ابزارآلات خاصی است.

در نمایندگی تعمیر موبایل سامسونگ، تعویض بلندگو با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با بهره گیری از قطعات فابریک انجام می‌شود.

تعمیر میکروفن گوشی سامسونگ

یکی از مهم ترین نکات در تعمیر میکروفن گوشی، تست میکروفن است. این کار با استفاده از مولتی متر برای اندازه گیری مقدار اهم انجام می‌شود.

جالب است بدانید که در جریان تست میکروفن، اهم نمایش داده شده باید از یک طرف زیاد و از طرف دیگر، کم باشد.

مقدار نرمال اهم نمایشی کپسول دهنی یا همان میکروفن، عموما بین ۵۰۰ اهم تا ۳کیلو اهم است.

حال اگر مولتی متر در تست میکروفن گوشی سامسونگ، اهم کمتر از ۵۰۰ و یا بیشتر از ۳کیلو اهم را نشان دهد، می‌توان پی به خرابی این قطعه برد.

لازم به ذکر است که برای تعمیر میکروفن گوشی سامسونگ می توان از روش های دیگری همچون تست دیوید استفاده کرد، که کاربرد آن تشخیص خرابی کپسول دهنی گوشی سامسونگ است.

تعمیر برد موبایل سامسونگ

برد موبایل همانند مادربرد لپ تاپ و کامپیوتر، بخش اصلی دستگاه بوده که از طریق آن تمامی قطعات، پردازش‌های مورد نظر را انجام می‌دهند.

به عبارت دیگر تمامی قطعات با برد در ارتباط بوده و این قطعه اطلاعات هر بخش را به آنان انتقال می‌دهد.

هرگونه اختلال در مین برد گوشی می‌تواند عملکرد کلی دستگاه را با مشکل مواجه کند. روی برد قطعات مختلفی قرار دارند که می‌توان به آی سی تغذیه، هارد، پردازنده، چیپست و غیره اشاره کرد.

عوامل مختلفی ممکن است باعث بروز مشکل در این قطعات شده و تعمیر برد را به دنبال داشته باشند.

ضربه خوردن گوشی و نفوذ رطوبت به داخل دستگاه دو دلیل اصلی در خرابی برد است.

همچنین نوسانات الکتریکی نیز در برخی از مواقع اثر نامطلوبی روی برد گذاشته و باعث اختلال در بخش‌های مختلف آن می شود.

در چنین حالاتی تعمیر برد امری اجتناب ناپذیر است. متخصصان با استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تعمیر برد موبایل خواهند کرد.

تعمیرات نرم افزاری موبایل سامسونگ

نمایندگی موبایل سامسونگ علاوه بر خدمات سخت افزاری به ارائه خدمات نرم افزاری به شما همونان عزیز می‌پردازد.

مشکلاتی که در گوشی ها و تبلت ها به وجود می‌آید به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شود. تمام مشکلات در موبایل و تبلت به مسائل سخت افزاری منتهی نمی‌شوند.

وجود کارشناسان متخصص در حوزه تعمیرات نرم افزاری موبایل باعث ارائه خدمات منحصر به فردی به شما عزیزان شده‌است.

این کارشناسان دارای مدارک بین المللی بوده و پاسخگوی انواع نیازهای نرم افزاری موبایل و تبلت ها هستند.

در صورت بروز مشکل نرم افزاری در موبایل سامسونگ خود به نمایندگی موبایل سامسونگ مراجعه کنید.

تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ

یکی از خدماتی که جهت تعمیرات موبایل سامسونگ ، در نمایندگی انجام می‌شود تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ می‌باشد.

به منظور رفع مشکلات ال سی دی گوشی مهندسان ماهری در این مرکز، مشغول فعالیت می‌باشند.

وجود ابزارآلات پیشرفته ی تعمیر در این مرکز موجب شده که این مهندسان، به شکل تخصصی تری اقدام به عیب یابی و تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ کنند.

شایان ذکر است‌، جهت تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل سامسونگ، چنانچه لازم باشد، تعویض این قطعه نیز انجام می‌گردد.

آن چه در تعویض ال سی دی گوشی اهمیت ویژه ای دارد جایگزینی آن با قطعه ی اصل و اورجینال می‌باشد.

متخصصین  مرکز به تمامی اصول مهم در تعمیر و تعویض قطعات گوشی مسلط هستند.

تعمیر و تعویض باتری موبایل سامسونگ

برای تشخیص زمان تعویض باتری موبایل سامسونگ –والبته سایر برندهای گوشی- روشهای متعددی وجود دارد.

در این میان، برخی نشانه‌های خرابی باتری، آسان و به راحتی قابل تشخیص و برخی دیگر دشوارترند.

توصیه می‌شود جهت پیشگیری از خراب شدن باتری، توصیه‌های ذکر شده از سوی کارشناسان جهت افزایش عمر این قطعه را جدی بگیرید.

به یاد داشته باشید که باتری‌ها زباله نیستند، پس آن‌ها را در سطل‌های زباله‌های قابل بازیافت قرار دهید تا در مراکز بازیافت از آن‌ها استفاده شود.

حقیقت آن است که در صورت خرابی باتری گوشی سامسونگ، کار چندانی نمی‌توان جهت تعمیر موبایل سامسونگ آن انجام داد و این قطعه از گوشی می‌بایست تعویض شود.

البته در گام نخست، برخی اقدامات نرم افزاری نظیر کالیبره کردن باتری، شارژ و دی‌شارژ باتری، ریست گوشی و مواردی از این دست اجرا می‌شود تا تعمیر باتری موبایل سامسونگ در صورت امکان با برخی اقدامات نرم افزاری انجام شود.

اما در نهایت، و در صورتی که روش‌های نرم افزاری جهت تعمیر باتری موبایل سامسونگ کارامد نبود، راهی جز تعویض باتری گوشی باقی نخواهد بود.

در تعویض باتری گوشی به این نکته توجه کنید که نمونه جایگزین حتی‌الامکان اورجینال و یا دارای کیفیت خوبی باشد.

تعمیر تاچ موبایل سامسونگ

شکستگی و خرابی تاچ گوشی سامسونگ از آن دست اتفاقات شایعی است که ممکن است برای کاربران گوشیه‌ای سامسونگ پیش آید.

اگر گوشی سامسونگی شما از فاصله زیاد به زمین بخورد و یا ضربه سنگینی به آن وارد شود، علاوه بر اتفاقات جانبی دیگر، احتمال شکستگی ال سی دی و تاچ در آن بالاست.

اگر تاچ گوشی سامسونگ دچار شکستگی شود و یا از کار بیفتد، ضروری است که بلافاصله اقدامات مورد نیاز جهت تعویض و یا تعمیر تاچ گوشی سامسونگ انجام پذیرد.

زیرا تاچ در چنین محصولاتی، رابط میان کاربر و دستگاه است و در صورتی که خراب گردد، گوشی عملاً بی‌استفاده شده و از کار می‌افتد.

داغ کردن و تعمیرات گوشی

یکی از عیوب گوشی های سامسونگ داغ کردن پشت آنهاست .

کاربران زیادی اعلام کردن که با داغ کردن گوشی مشکل دارند و کمپانی سامسونگ در حال برطرف کردن این مورد در گوشی های سری جدید هستند.

بعضی از دلایلی که منجر به داغ کردن گوشی می شود:

۱- در هنگام شارژ گوشی در مکانی گرم قرارداده شده است.

۲-استفاده نکردن از شارژر اصلی و قطعات اصلی 

۳-استفاده از گوشی در حال شارژ

۴-فعال نکردن حالت ذخیره سازی باتری

این نوع مشکلات خرابی محسوب نمی شوند و نیازی به تعمیر ندارد تنها با کمی رعایت نگهداری حل می شود.

بعضی از رعایت ها در داغ کردن گوشی سامسونگ:

۱-نور صفحه نمایش را کم کنید یا روحالت خودکار قراردهید.

۲-وای فای و لوکیشن را خاموش کنید

۳-از نرم افزار های ویروس یاب استفاده نکنید 

تعمیر گوشی‌های خاموش

بیشترین مشکلاتی که برای تلفن‌های همراه به وجود می‌آید خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن آن موجب شده تا کاربران را دچار دغدغه‌های خرابی گوشی نماید شاید به نظر برسد مشکل از باتری باشد و یا می‌تواند از برد موبایل باشد.

تشخیص این خرابی بر عهده تعمیرکار است که با دستگاه موارد خرابی را تست کند.

در ابتدا برای تشخیص اولیه گوشی را به شارژر وصل کنید اگر شروع به شارژ شدن کند مشکل از باتری و اگر روشن نشود مشکل از برد گوشی می‌تواند باشد.

Ic های روی برد بر اثر آسیب باعث اختلال در جریان الکتریسیته و عدم روشن شدن گوشی می‌شود.

این بررسی باید بسیار دقیق انجام شود یکی از علل‌هایی که به آی سی گوشی سامسونگ آسیب وارد می‌کند می‌توان به آبخوردگی، جریان بیشتر از اندازه ولتاژ برق یا ضربه دیدن اشاره کرد.

مرکزویرا سرویس با توجه به دستگاه های هوشمند تست و عیب یابی گوشی میتواند دقیق این مسئله را بررسی کند. اما در نظر داشته باشید تعمیر گوشی خاموش هیچ تضمینی ندارد.

عدم شناسایی سیمکارت در گوشی ها

کاربرد اولیه هر تلفن همراه برقراری تماس و شناسایی انواع سیمکارت می‌باشد این مورد به قدری مهم است که اگر سیمکارتی در گوشی همراه شناخته نشود سایر قابلیت‌های گوشی مانند اینترنت نیز کارآمد نخواهد بود.

این مشکل در گوشی‌های هوشمند جدید بیشتر رخ می‌دهد عمده دلیل این مسئله اختلالات نرم افزاری است اما در مواقعی هم مشاهده شده به دلیل جابجایی بیش از حد سیمکارت، سوکت های سیمکارت دجار خرابی می‌شود.

متخصصان دوره دیده ویرا سرویس با دانش و شناخت انواع گوشی‌های هوشمند در کمترین زمان این خرابی را تعمیر می‌کنند.

در صورت بروز هر مشکل ، جهت رفع آن، با ما در تماس باشید.

منابع : samsung-service –

دیدگاهتان را بنویسید