یکی از مهم ترین شاخصه های هر گوشی، باتری می باشد که باید در طی یک سری اصول و ضوابط نگهداری شود تا به آن آسیبی نرسد و در حین خرید گوشی یقینا هر یک از ما به دنبال گوشی خواهیم بود که ظرفیت باتری آن نسبت به گوشی های دیگر بیشتر باشد. لازم به ذکر است گوشی ای که ظرفیت باتری آن نسبت به اسمارتفون دیگر با صفحه نمایش بزرگتر کمتر است، نشان دهنده عدم کارکرد آن نیست!
درصد باتری سامسونگ
چرا که در انتخاب میزان ظرفیت باتری هر گوشی ای، معیار اصلی ابعاد صفحه نمایش می باشد و هر چه ابعاد صفحه نمایشگر گوشی کوچک باشد، باتری کوچکتری نیاز خواهد داشت. اما برای مشاهده میزان درصد باتری گوشی بصورت دیفالت در گوشی تنظیم نشده است و باید بصورت دستی تنظیم کنید.  ما قصد داریم در این گزارش شما را با دو روش آشنا سازیم تا از این قابلیت بهرمند شوید.

روش اول؛ فعال سازی از طریق استاتوس بار

اولین روشی که ما برای شما در نظر گرفته ایم، استفاده از استاتوس بار می باشد که این روش متناسب با نمایش درصد باتری در اندروید 9 سامسونگ می باشد که تنها دو مرحله دارد. در قدم اول وارد صفحه اصلی یا Home گوشی شوید و استاتوس بار را به سمت پائین بکشید و بر روی 3 نقطه عمودی کلیک کنید و گزینه Status bar را انتخاب نمائید؛

درصد باتری گوشی

 گزینه دوم یعنی “Show battery percentage” را به حالت روشن تغییر دهید. در این حالت درصد باتری شما به نمایش در آمده است.

ترفند سامسونگ

توجه : این روش برای فعال سازی درصد باتری سامسونگ a10، a20، a30، a40، a50، a70 و سایر گوشی هایی که مجهز به اندروید 9 هستند، کاربردی می باشد.

روش دوم؛ فعال سازی از طریق تنظیمات

دومین روشی که ما قصد آموزش آنرا برای فعال کردن درصد باتری سامسونگ داریم، استفاده از تنظیمات گوشی می باشد که در صورت عدم کاربرد روش اول، می توانید از این روش استفاده کنید. در قدم اول از منو کاربری گوشی وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس بر روی علامت جستجو کلیک کنید.

باتری سامسونگ

در کادر جستجو عبارت “show battery percentage” را وارد کنید و سپس بر روی گزینه نشان داده شده کلیک کنید.

نمایش درصد باتری

اینک تیک گزینه مورد نظر را که با کادر قرمز رنگ مشخص شده است را به حالت روشن تغییر دهید.

درصد باتری سامسونگ

نمایش درصد باتری در سامسونگ a10

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید .
  • وارد تنظیمات تلفن همراه شوید .
  • به دنبال گزینه نوار وضعیت یا Status bar بگردید
  • با وارد شدن به منوی نوار وضعیت گزینه Show Battery percentage یا نمایش درصد باتری را مشاهده می نمایید. این گزینه را فعال کنید !
با انجام سه مرحله به راحتی توانستید درصد باتری را بر روی تلفن همراه فعال نمایید . منابع :

https://namnak.com/%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF.p1936 / https://samsungyar.ir/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-a10/

دیدگاهتان را بنویسید